Máme pri omeškaní pri pôžičke ihneď kontaktovať veriteľa?

OTÁZKA

Máme pri omeškaní pri pôžičke ihneď kontaktovať veriteľa?

Dobrý deň, dostali sme sa do situácie, v ktorej nie sme schopní uhradiť splátku pôžičky. Máme ihneď kontaktovať pôžičkovú spoločnosť, alebo máme počkať? Koľko času máme na to aby, nevznikli žiadne problémy? Nechceme platiť žiadne úroky z omeškania, ani vymáhať pokuty. Je možné sa tomu vyhnúť?

ODPOVEĎ

Máme pri omeškaní pri pôžičke ihneď kontaktovať veriteľa?

Dobrý deň, vaša otázka sa týka postupu v prípade omeškania pri splácaní pôžičky a potreby kontaktovania veriteľa.

V prvom rade, ak si uvedomíte, že môžete mať problémy so splácaním úveru, odporúčame vám, aby ste bezodkladne kontaktovvali veriteľa. Nie je vhodné odložiť túto komunikáciu, pretože čím skôr veriteľa kontaktujete, tým viac možností máte na riešenie vzniknutej situácie.

 

Môže sa zdať nepríjemné čeliť takému problému, ale na druhej strane je dôležité vedieť, že ak sa neangažujete a nekomunikujete s veriteľom, môže sa stať, že veriteľ môže toto vaše správanie považovať za nezáujem o úhradu dlhu. Takýto postoj môže viesť k zhoršeniu situácie, napríklad k aplikácii zmluvných pokút alebo dokonca k súdnej exekúcii. Preto je lepšie sa tejto téme nevyhýbať, ale aktívne sa zapojiť do jej riešenia.

 

Počas konverzácie s veriteľom je dôležité, aby ste boli otvorení a úprimní o vašich finančných problémoch a možných riešeniach. Veriteľ, ktorý je dobre informovaný o vašej situácii, bude schopný predložiť rôzne možnosti riešenia, ktoré by ste sami možno nepripadli do úvahy. Tieto riešenia môžu zahŕňať napríklad odklad splátok, zmena podmienok pôžičky, alebo dokonca zriadenie špeciálnych plánov splácania.

 

Je tiež dobré vedieť, že ak sa postaráte o situáciu včas a komunikujete s veriteľom, môžete sa vyhnúť mnohým nepríjemnostiam, ako je napríklad zaplatenie zmluvných pokút za omeškanie. Tie môžu výrazne zvyšovať váš dlh a vytvárať ešte väčšiu finančnú záťaž.

 

Na záver, v situácii, keď máte problémy so splácaním úveru, je nesmierne dôležité, aby ste ihneď kontaktovali veriteľa a aktívne sa zapojili do riešenia svojej finančnej situácie. Vaša aktívna komunikácia a snaha o riešenie problému budú veriteľovi signálom, že sa zaujímate o úhradu dlhu, a pravdepodobne vám ponúkne viac možností a flexibility pri hľadaní riešenia.

 

Preto je kľúčové prijať zodpovednosť za vzniknutú situáciu a konať. Nespoliehajte sa len na to, že sa problém vyrieši sám, ale aktívne sa zapojte do jeho riešenia. Je dôležité, aby ste vždy považovali platbu úveru za prioritu a udržiavali si prehľad o svojich finančných záväzkoch.

 

Rozhovor s veriteľom by mal byť konštruktívny. Predstavte mu svoju aktuálnu finančnú situáciu, prečo ste sa ocitli v ťažkostiach, a ak máte návrh na riešenie, neváhajte ho predložiť. Môžete požiadať o zmenu podmienok pôžičky, o posun splátok alebo o iné dohodnuté úpravy, ktoré by vám pomohli zvládnuť finančnú záťaž.

 

Ak nie ste si istí, ako pristúpiť k tejto komunikácii, môže byť dobrým nápadom požiadať o pomoc finančného poradcu. Poradca vám môže pomôcť pripraviť sa na rozhovor s veriteľom, pomôže vám pochopiť všetky dostupné možnosti a navrhne tie najlepšie stratégie riešenia vzhľadom na vašu špecifickú situáciu.

 

Takto môžete minimalizovať negatívne dôsledky, vrátane možných zmluvných pokút, a nájsť cestu k vyrovnaným financiám. Vaša ochota a snaha riešiť problém môžu mať významný vplyv na konečné riešenie.


Odpovedal: JUDr. Milan Ficek, advokát, Bratislava
www.ficek.sk


Chceli by ste zmluvu skontrolovať?

JUDr. Milan Ficek
JUDr. Milan Ficek
Advokát
Advokátska kancelária Ficek & Ficeková
Sídlo: Žilinská 14, 81105 Bratislava

Reklama